Monday, September 24, 2012

IKLAN: LAB Profile 8-10 Oktober 2012

Adakah anda seorang yang banyak terlibat dalam komunikasi mempengaruhi? Jika anda seorang pemimpin, pengurus atau penyelia pastinya anda tidak terlepas dari berkomunikasi untuk meminta seseorang mengikut arahan atau melakukan sesuatu untuk anda? Jika anda seorang guru, trainer, coach atau lain-lain pastinya komunikasi mempengaruhi menjadi lebih penting untuk menentukan pandangan atau saranan anda diterima. Jika anda seorang ibu bapa pastinya komunikasi mempengaruhi menjadi alat yang begitu penting dalam menyakinkan anak-anak anda mendengar kata-kata anda.

Dan bagaimana pula jika anda bukan sahaja seorang pengurus tetapi juga adalah seorang coach atau trainer untuk organisasi anda, dan lebih dari itu anda juga merupakan seorang bapa atau ibu kepada anak-anak anda. Tidakkah komuniksi mempengaruhi menjadi begitu penting dalam ketiga-tiga peranan anda tadi?

Adakah anda mendapati komunikasi mempengaruhi sesuatu yang sukar bagi anda? Tidakkah anda mahu komunikasi mempengaruhi anda menjadi lebih mudah dan berkesan?

Sebenarnya melalui LAB Profile (Language and Behaviour Profile) komunikasi berkesan dan mempengaruhi menjadi lebih mudah. Pastinya anda sedia termaklum jika anda dapat mengetahui bagaimana seseorang itu befikir maka mempengaruhinya akan menjadi lebih mudah. Jika anda tahu gaya dan arah pemikirannnya ia akan menyenangkan tugas anda. Contohnya, ada orang makan ubat kerana mahu mengelak dari sakit. Ini adalah pemikiran ‘Mengelak daripada’. Ada orang pula makan ubat kerana mahu sentiasa sihat. Ini pula gaya pemikiran ‘Menuju Kepada’.

LAB Profile menunjukkan cara bagaimana ini dan 13 lagi corak pemikiran utama manusia dalam usaha untuk memudahkan komunikasi berkesan dan mempengaruhi.

Program LAB Profile selama tiga hari akan diadakan pada 8-10 Oktober 2012

Untuk mendaftar dan mendapatkan maklumat lanjut sila hubungi Suzana (018-3662094) atau Fina (0192719961).

Sekian, terima kasih.

fina

No comments:

Post a Comment